Paskelbta

Servo mechanizmas

servo mechanizmas

Servo mechanizmas – tai toks mechanizmas, kuris pagal jam siunčiamą signalą pasuką ant jo esančia svirtelę į norimą poziciją ir tą poziciją išlaiko, kol nėra atjungiamas ar paduodamas kitoks signalas. Servos mechanizmo svirtelės atsilenkimo eiga yra ribota mžadaug 90-120 laipsnių erdvėje. Liaudiškai ir sutrumpintai šis mechanizmas dažnai vadinama tiesiog serva. Serva yra prijungiama prie lėktuvo imtuvo, iš kurio gauna tiek maitinimo įtampą, tiek ir valdymo signalą. Kad būtų paprasčiau suprasti servos veikimą, pažiūrėkite vaizdo klipą 🙂

Servo mechanizmas charakterizuojamas tokiais pagrindiniais parametrais:

• Dydis – būna “mikro”, “mini” ir “standard”. To paties dydžio bet skirtingų modelių servo mechanizmai kartais šiek tiek skiriasi savo dydžiu, bet dažniausiai tai būna keletas milimetrų į aukštį.
• Maitinimo įtampa – dažniausiai nurodomas intervalas, pvz 3-6V. Tai reiškia, kad serva veiks, tiek nuo 3V, tiek nuo 6V ir nuo visko, kas tarp jų. Kaip taisyklė, kuo didesnis maitinimas tuo serva veikia greičiau ir turi daugiau jėgos.
• Greitis – nurodoma kiek laipsnių per sekundę gali pasisukti servos svirtelė. Nurodant greitį, nurodoma ir prie kokios maitinimo įtampos yra pamatuotas tas greitis. Pvz. užrašymas 0,12s/60(4,8V) reiškia, kad prie 4,8V maitinimo įtampos servos svirtelė gali pasisukti 60 laipsniu kampu per 0,12 sekundžių.
• Sukimo momentas – nusako servo mechanizmo galingumą (stiprumą), kuris matuojamas kilogramais centimetrui. Pvz. 1,6 kg/cm momentas reiškia, kad servos svirtelė gali išlaikyti savo nurodytą poziciją, jei ant jos 1 centimetro atstumu nuo sukimosi centro bus pakabintas ne didesnis nei 1,6 kg svoris.
• Dantračių medžiaga – plastikas arba metalas. Metaliniai dantračiai yra ilgaamžiškesni ir gali atlaikyti didesnes apkrovas, tačiau servos su tokiais dantračiais dažniausiai yra sunkesnės ir brangesnės.
• Guoliai – kuo jų daugiau, tuo serva ilgaamžiškėsnė ir atsparesnė pasipriešinimui. Paprastesnėse servose guolių apskritai nebūna.

Taip pat servos mechanizmai būna skirstomi į analoginius ir skaitmeninius. Skaitmeninės servos dažniausiai yra greitesnės, galingesnės, ir brangesnės. Putinukui pilnai užtenka paprastų analoginių mikro servų be guolių su plastikiniais dantračiais, tačiau į profesionalų ir brangų pilotažinį lėktuvo modelį pilotas greičiausiai įdės skaitmenines servas su guoliais ir metaliniais dantračiais.

Komplekte su serva būna ir keletas skirtingų svirtelių, kurias gali pasirinkti pagal panaudojimo atvejį:

servo svirtelės